HHFinance, dat ben ik, Harry Huizing.
Loopbaan verleden
Direct na mijn studie Bedrijfseconomie ben ik mijn loopbaan gestart in de zorg. Ik werkte vier jaar bij een academisch ziekenhuis en vier jaar bij een grote instelling voor gehandicaptenzorg als controller. In die tijd kwam ik in aanraking met het adviesvak. Ik werd gevraagd voor een groot reorganisatieproject, waarin strategische heroriëntatie, managementstructuur en organisatieontwikkeling centraal stonden. Dit bewoog mij om diverse managementopleidingen te volgen. Daarna ben ik als interim manager begonnen bij een gemeente. Naast het verbeteren van de planning en control werd ik betrokken bij de projecten “outsourcing afvalstoffenbeheer” en “bedrijfsanalyse scheidingsinstallatie afvalstoffen”. Leuke projecten met veel dynamiek. Vervolgens heb ik ruim vier jaar gewerkt als manager Control in een ziekenhuis, waarna ik in 2000 definitief de overstap maakte naar de advieswereld. Ik kwam terecht bij een middelgroot advies– en implementatiebureau, waarvoor ik ruim zeven jaar heb gewerkt als senior consultant in de rollen van adviseur, interim controller, projectleider en interim manager. Daar leerde ik het vak verandermanagement en dit te combineren met control. Daardoor kon ik in diverse ‘keukens’ kijken.
Opleidingen
- Bedrijfseconomie, RUG
- Enkele certificaten RC opleiding, VU Amsterdam
- General control, Hogeschool Brabant
- Diverse managementopleidingen, b.v. hoger management in de zorg
- Diverse cursussen, b.v. implementeren, persoonlijk leiderschap, presentatievaardigheden, adviseren
Dienstverlening
Als financieel professional kan ik u diensten aanbieden op het gebied van controlling, zoals strategic control, management control en financial transactions (zoals verbeteren administratieve processen, uitvoeren van audits en AO/IC). Daarnaast verleen ik diensten als consultant, zoals het begeleiden van veranderingstrajecten, het ontwerpen en (her)inrichten van processen, het maken van impactanalyses en het opstellen van business plannen en business cases. Ook kan ik als interim manager tijdelijk extra ondersteuning bieden wegens bijvoorbeeld ziekte, zwangerschapsverlof of tijdelijke onderbezetting in uw organisatie.
Persoonlijke verbinding
Ik ben analytisch en conceptueel sterk, beschik over uitstekende communicatieve vaardigheden en een hands-on mentaliteit. Ik kan me snel inleven in de nieuwe werkomgeving en zaken eigen maken. Daardoor heb ik ook in velerlei verschillende organisaties succesvol kunnen werken als consultant, controller of manager, waarvan de laatste vijf jaar als zelfstandig ondernemer. Samen met de mensen iets moois neerzetten, geeft mij inspiratie en energie. Mijn creativiteit wordt aangesproken als ik organisaties kan helpen hun bedrijfsresultaten te verbeteren of als ik deze resultaten (financieel) beter inzichtelijk kan maken. Een mooi recent voorbeeld was het opzetten en implementeren van een nieuw besturingsinstrument voor het management bij een energiebedrijf.
Uitleg logo
De uitgangspunten voor een logo ontwerp hebben mij geïnspireerd om een simpel vierkant logo te kiezen met de kleuren oranje en blauw:
Vierkanten, rechthoeken en driehoeken staan voor stabiliteit, daadkracht en betrouwbaarheid. Dit zijn goede vormen voor bedrijven die goed georganiseerd, efficiënt en professioneel over willen komen.
Oranje duidt op betaalbaar, creativiteit, enthousiasme, plezier, joviaal, speels, jong
Blauw staat voor autoriteit, kalm, zelfvertrouwen, waardigheid, gevestigd, loyaliteit, succes, sereen, betrouwbaar
Passies
In mijn vrije tijd speel ik gitaar en soms piano en fluit. Daarnaast heb ik als hobby’s olieverf schilderen (zie afbeelding) en fotografie. Verder houd ik van verre reizen om andere culturen te proeven en de natuur in al haar schoonheid te bewonderen. Amerika is mijn favoriete land.
Waar sta ik voor?
Ik sta voor toegevoegde waarde, duurzame kwaliteit en klinkende resultaten.